Mina kurser

Denna vår har jag bestämt mig för att läsa lite mindre än vad jag skulle gjort hemma i Lund, men dessa tre intressanta kurser var de jag valde tillslut.
När man träffar folk och berättar vad man läser för kurser så säger man inte kursens namn utan förkortningen.
Så därför skrev jag dem också.

Transit planning and operations- CIVE 440
Denna kursen är intressant men väldigt mycket information på kort tid.
Vi lär oss om olika städers transportsystem om hur de olika fordonen fungerar.
Det ska bli interssant hur det blir i slutet av kursen och se vad jag lärt mig.
Jag har lämnat in en uppgift för några dagar sen där vi skrev om transportsystem i städer, jag valde Wien, och utvärderade en egen resa med buss, spårvagn eller liknade. Det skall bli intressant att få tillbaka den och så om jag fattade galoppen eller inte.


Urban and metropolitan planning- PLAN 261
Här har jag bara haft en föreläsning än men vi pratade då mycket om hur städer påverkas av hur de är utformade, exempelvis av utsläpp. Waterloo sitter "ihop" med en stad som heter Kitchner och Kitchner är en av de städer som är mest påverkade av luftföroreningar i nordamerika (?)
Föreläsaren är kul men han är värdelös på PpwerPoint-presentationer. Vet inte alla att om man skriver för mycket text så somnar åhörarna?


Transport principles and applications- CIVE 342
Detta är min favorit kurs. Den är cool, ialla fall hitentills.
Den handlar även om transportsysem men med fokus på flyg och moterväg.
Vi har räknat på hur man skall placera landsningbanor beroende på vind och alla inspelade faktorer och räknat på ett tidschema för avgångar och landningar för olika stora flygplan. Det är tufft tycker jag.
Min vän Vera, från Tyskland, läser också denna kursen.

Nu har vi börjat med att räkna lite med med olika friktioner och krafter, vilket är mindre coolt. Men vilken tur att jag har en miniräknare med mig.



En häftig sak är att...
på www.ratemyprof.com kan man även läsa om hur andra studenter tycker sina föreläsare (proffessorer) är.
Jag hittade bara en av mina och han hade fått bra betyg. Jag tycker med han är bra så bättre han det inte bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0