Köpenhamn-Keflavik-Boston-Toronto-Waterloo

Flygresorna gick bra med bara en enstaka försening men det löset jag med att sätta öronproppar i öronen och dra halsduken över huvudet och lade mig till rätta på väntstolarna på flygplatsen.

Äntligen framme i ett snöigt Waterloo där jag skall bo ett tag nu. Det är jag och tre andra tjejer från olika delar av världen som delar på ett litet två våningshus i ett studentområde som heter Columbia Lake Village med varsitt rum (jag som beredd på att dela samma rum med alla fyra tjejer, så detta är toppen).
Jag sover nu på soffan för jag har ingen nyckel ännu, men imorgon då så!

Köket ekar tomt på allt som heter köksredskap. Hur tänkte dem där? Kanske tror de att alla bytisar lagar soppa på spikar?

Varken jag eller tyskan som också har kommit vet egentligen när skolan början. Men imorgon skall vi börja med att hämta min nyckel och leta upp skolan där det bjuds på brunch. För det är väl så alla bytisar gör? Går och äter gratis mat där det finns?

Sen vore det nog också en bra ide att hitta lite köksredskap och en matbutik.

Kommentarer
Postat av: Helene

Skönt att höra att allt gick bra.

Det där med köket var ju lite konstigt. Ni får gå på loppis o köpa grejor :-)

2012-01-02 @ 13:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0