En vanlig dag i Waterloo


Vi köpte en ny kastrull. Vi har fördärvat den vi hade. Ojdå.


Nina gör pannkakor som hennes mamma tipsade om att vi kunde äta.
Jag letar fram datorn för att hitta ett recept, men nej Nina gör pannkakor
lite hur som helst. Lite ägg, lite mjöl och lite mjölk. Vips en pannkaka! Mums!



Fina rumskamrater! Idag gjorde Janet blåbär-banan smoothie.
Nu är det Younas tur näst gång, hon känner pressen.


Vi tvättar och står i. Här kostar det 1 dollar per maskin och 3 dollar att torktumla.
 En tvättmaskin tar 26 minuter och en torktumlare tar 60 minuter.
Och nej, vi blandar inte kläderna hejvilt i olika färger för att spara pengar.
Här tvättar vi på riktigt vis. Vitt, svart, träningskläder, handukar och lakan.


Och så kom snön och kylan tillbaka!



Jag klarade mig otroligt bra på första inlämningsuppgiften. Heja mig!

Kommentarer
Postat av: Lotten

HEJA JOSSE! Jättebra ju! Varför kan man inte plocka några poäng därifrån o lägga över på programmeringen hahaha??



Idag ska jag skriva under volontärskontraktet, känns lite pirrigt men kul! Om exakt en vecka åker jag till alperna! Längtar efter snö!

2012-01-20 @ 14:19:37
Postat av: Anonym

Heja,heja Jossan!Pannkakor är gott.men inte kan ni glömma kastrullerna så där!?...Jag hade ett tunt lager snö i morse,som faktiskt låg kvar hela fm.Massor av Mormors-kramar

Saknar dej!

2012-01-20 @ 16:23:24
Postat av: Mamma

Bra jobbat Jossan :-) Både med skoluppgift, smoothie och bröd mm.

2012-01-20 @ 16:40:59
Postat av: Mamma igen

.........mindre bra jobbat med grytan :-(

Har ni det så kallt att ni måste ha mössa på inomhus?

2012-01-20 @ 16:42:17
Postat av: Monica

Hej!



Instämmer med Heléne. Jättebra jobbat. Är det verkligen så kallt inomhus att man måste gå med jacka och mössa?

2012-01-20 @ 17:33:12
Postat av: Josefine

Jag hade mer än gärna gjort lite matlab-högskolepoäng av det!

Och ja, det är jätte kallt inne. Nej, det är det inte. Nina bara glömde mössan (precis som vi glömmer kastrullen ibland) Nina gjorde gröt i den imorse och den är fortfarande fin :)

2012-01-20 @ 18:10:55
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0