Boston, Massachusetts



Boston var en otroligt vacker stad med gamla byggnader och höga moderna
byggnader. De har byggt ner en av de stora vägarna genom Boston under marken och
byggt parker ovan på. Det var visst ett stor projekt och det var häftigt att se!



Jag, Jana, Vera och Anne hyrde en vit jeep och åkte tio timmar bort till Boston.



Vi hittade till Harvard med. Vi trodde att alla skulle springa runt med portfölj
och kostym här men icke. Här har de joggingbyxor precis som i Waterloo.



De borde lära sig att lägga kullersten rakt och även sätta staket rakt.



Tjejerna i väntan på maten efter att ha väntat på bordet i två timmar så..



..började vi rada upp alla USA's stater.



Jana var hungrig. Därför ser hon ut som hon gör. Pizzan var mumsig och jag
hade fyra sorters kött på mig. Jag vet inte varför, men jag var otroligt sugen på kött.



Trycker du inte så kommer du minsann inte över gatan. Jag tycker dessa
skyltar är fina, det skulle kunna bli en intressant tavla tror jag.



Finn ett fel.



Kartan var en god vän under helgen.



Och en park hittade vi minsann. Med ekorrar, skridskoåkare, ballongblåsare och poliser med tjuvar.



Duvor fanns det gott om.



Högt var det också. Men inte lika högt som Toronto.



Vi hittade en hamn med stora båtar. Bostons skyskrapor syns i bakgrunden.



Vi besökte John F Kennedy museeumet. Det var intressant faktiskt!




Fina tjejer ska ha fin bil. Vi frågade bara uthyraren om vår bil hade
vinterdäck  (det var lite snökaos på vägen hem) och nej det hade den ju inte.

"Men tjejer, ni kan ta jeep'en"
Och det gjorde vi!



Vi lånade lite mat från frukosten på vårt hostel för att kunna äta lite under dagen.
Här är en meningslös torr bagel med philadelhia på.


Chill på hostel sista kvällen, mätta och belåtna för att..



..vi hittade till The Cheesecake Factory och jag var lycklig och mätt...


.. så mätt att vi hade kvar rester till den 10 timmar långa bilfärden hem.


För den intresserade (Vera har räknat en massa) så körde vi 1883 km denna helgen och vi kollade upp liknande avstånd.

Tyskland var för kort.
Men.. sträckan mellan Kiruna och Malmö är 1900 km. Otroligt.
Och jag har aldrig ens varit i Kiruna och jag skulle aldrig få för mig att åka dit med bil.

Men här i Kanada och USA får man glömma allt som har med avstånd att göra. Det är bara att åka.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Har du inte fler bilder från Boston som du kan visa oss?

2012-01-31 @ 15:40:51
Postat av: Anonym

2012-02-01 @ 06:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0