Kalifornien

Denna vecka hade vi "readingweek". Kalla det vad du vill, men inte pluggade vi.
Så jag passade på att hälsa på Lisa, från min klass hemmifrån, i Newport där hon pluggar nu.
Här nedan är lite guldkorn från mina dagar där.


Mitt första uppdrag var att fotografera mig själv när jag sitter vid
ett av dessa strandhus. För precis så sitter Ryan och Marissa i The OC också i Newport.


Efter en senkväll på en klubb i närheten så hittade vi denna sko, tillhörade en av Lisas grannar, morgonen efter så vi hängde den fint på parasollet.


Så begav jag och Lisa oss ut på en helgutflykt till Death Valley, 5 timmar från Newport, över helgen tillsammans med hennes två kompisar Elly, från England, och Nikoline, från Danmark.


Tjejerna på en välbehövlig paus.


Devils Golf Course. Jag hade minsann inte velat spela golf där.


En mycket blåsig morgon ger vi oss ut på..


.. The Sand dunes. En öken mitt i alltihopa. Vackert!


Bergen som fanns runt omkring och överallt var otroligt vackra och maffiga! (Kan man säga så? Maffiga?)



Och så hittade vi till USA's längst punkt. 190 feet under havet.
(Vi var även 4000 feet över havet i samma område, så höjden varierade otroligt)


.. stället hette Badwater och marken var gjord av salt..
..

..tjejerna smakade det och visst var det salt.


Det finns väldigt många "Ghostowns" däromkring och här har vi en liten en, Ballrast..


..där vi hittade en typisk amerikansk liten by.
Totalt öde. Tre levande människor. En föråldrad man med hund
som äger macken och två sheriffer som sitter på verandan och pratar.

Jag behöver låna toaletten och det gör jag och det var en av de vidrigaste toaletterna jag sett på länge.
Men nöden har ingen lag.


Jag köpte mig ett vykort och skulle jämföra med verkligheten.
Jag kom fram till att inget vykort verkligen visade hur vackert det var, så vykortet
blev minsann aldrig skickat och ligger i min bok.


Jag fick sova tillsammans med Lisa i hennes gigantiska stora och höga säng.
Jag sov som en prinsessa! Lägg även märke till hur vackert taket är!


Det var tyvär bara jag som hade lov. Vi fikade, Lisa pluggade  och jag läste en bok.



Lisa hade även träning en kväll så då blev jag avsläppt på ett shoppingcenter.
Det var minsann fint utsmyckat och då blir man på bra shopping humör!


Så här fint är University of Californa, Irwine där Lisa går..
..och hela skolan är uppbyggd kring en vacker park.

Lisa hittade mig på en bänk, det ser nästan ut som om jag pluggar. Hujeda mig.

Min nya favorit är inte längre Cheesecake Factory utan Youghurt Land där
det är självservering på frozen yoghurt och alla deras topping. Jag var i himmelriket!


Lisa håller på med rodd och de har morgon träning kl05.30 (?!) och jag följde med frivilligt.
Men kolla vilken fin soluppgång man få se!


Hej och hå tjejer!


Newport Beach i egen hög person.


Vattnet var jätte jätte kallt! Men det såg lika inbjudande ut alltid.


Strandpromenad längst med stranden. Varannan snubbe joggar eller cyklar här.
Newport är visst ett ställe där man visar upp sin kropp efter ett års träning.



Balboa Bar, mums!



Jag satte mig i ett av strandhusen med min Balboa Bar och kollade på solnedgången bakom Newport Pier.
Eftersom det är februari så blir det kyligt så fort solen går ner så då gäller det att klä sig varmt!






Kommentarer
Postat av: Mormor

Så fantastiskt fina bilder!Blir avis...Är du hemma i Waterloo nu?/Kram

2012-02-24 @ 13:38:18
Postat av: Mamma

Wow..... Vilka fina bilder. Blir inte aaaaalls avundsjuk. Här har vi 5 grader och lite sol.

2012-02-24 @ 16:51:27
Postat av: farmor

vad det är roligt att sitta och titta på så fina bilder kram

2012-02-25 @ 11:08:53
Postat av: Sandras Värld

Gud så underbart!!!! DIT ska jag! kram

2012-02-25 @ 15:40:08
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/
Postat av: Karin

Ser jatte fint ut! Jatte fina bilder J!:)

2012-02-26 @ 13:49:07
Postat av: Lotten

FINT! Underbart med OC-bilden!!! Kul att du passar på att resa tycker jag!



Igår åkte jag från Zermatt till Lausanne. Jag började franskaskolan idag och det funkar fint. Ett riktigt random gäng människor i klassen men jag ska nog lära mig mycket i alla fall. Jag bor en tant i ett jättehus som ligger jättefint, tanten är dock lite speciell men jag gillar henne ändå!



SAKNAR DIG JOSSAN!



PUSS LOTTEN

2012-02-27 @ 18:20:41
URL: http://www.lotten.squarespace.com
Postat av: Sandra

Åååååhhhh... Underbara, underbara Californien!! Är så avis på dig, Men det är du värd! Ta vara på tiden där borta och ha det fantastiskt! Kram Sandra

2012-02-27 @ 20:41:34
URL: http://sandran4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0