En Lördag i Juni 2009

Ett år i Lund har passerat. Det har varit ett lärorikt, roligt och spännade år (..och bla bla allt anna positivt tjafs)
Jag har träffat många fina nya vänner. Tjejerna i Lund är ett av de bästa sakerna som hänt mig på länge. Vi är alla olika indivinder med olika krav, målsättning och livserfarenhet. Tillsammans blir det en bra mix, då vi lär av varrandra.

Jag själv har tidigare  varit en person som tycker om att planera och bestämma "Vad ska vi göra idag,? Vad gör vi imorgon? Hur blir det med detta?" Men nu har jag en annan inställning till detta och tr dagen som den kommer.
Det gör min själ gott tror jag.


Mitt liv har tagit viss vändning. Efter många år av trygghet  valde jag att gå i annan riktning. Jag mår bra. Om det var det rätta valet kommer jag aldrig att få veta. Men det känns rätt i detta nuet.


Nu har sommaren börjat och jag tycker det skall bli skönt att få vara hemma  i Östra Ljungby och blir ompysslad av mamma. Jag tycker det skall bli skönt att få gå Stora Möllan med Maxine igen, att träffa Sandra som vanligt, att träffa Jenny. Emilie också. Att få träffa mamma, pappa och Malin dagligen är helt underbart.

Visst det är en liten omställning när man är van att äta frukost ensam med nyhetsmorgon på tv4 som den enda ljudkällan till att lyssna på en pladdrandes Malin " kolla här, kolla här Josefine" Men det har en charm i sig och det gäller Malin, så står jag alltid ut.


Att få börja jobba och slita och knega skall bli gött också. Det har redan blivit en rivstart på jobbfonten, och de är nöjda med mig. (Ikväll är det Sverige-Danmark och då kommer ölen att flöda på Ekets Golfresturang som består till 80 % av danskar)


I September ( med undantag för omtentor i slutet av Augusti) återvänder jag till Lund med nya krafter, Det blir ett hektiskt schema för V08 med ordinarie förläsningar och övningar, årets nollning med Sjömans-tema och en bal skall anordnas på Grand Hotel i Lund.


Det kommer att bli en bra sommar, en bra höst och en bra kommande termin. Men först skall jag njuta av nuet,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0