Tisdag

Jag har jobbat mina två första pass på jobbet och jag stormtrivs. Männsikorna, kockarna och chefen är jätte trevliga. Och de får mig känna mig behövd och välkommen.

Hemma här har det skett någon vändning i matlagningen. Det är inte längre mamma och pappa som har stått  för matlagningen de senaste dagarna, utan jag. Jag är ingen höjdare i köket men jag uppskattar att de vill att jag skall laga maten. Trevligt är det ialla fall.

Igår bad mamma mig göra spagetti och köttfärsås. Där gick det över gränsen. Jag vägrade. Spagetti och köttfärsås är en av de rätter som jag mest ogillar. Jag gillar inte spagettins långa smala form och dess färg. Vi löste det genom att jag tog grön-gul band pasta (mycket roligare) och en kryddmix i köttfärsåsen. Då gick det bra.

Årets treor på Klippans gymnasieskola hade igår eftermiddag sin bal på Dunkers Kulturhus i Helsingborg.
Jag begav mig in mot stan och mötte upp Sandra så gick vi och beundrade alla de fina klänningarna och bilarna.
De hade verkligen tur med vädert för att frammåt eftermiddag/kvällen så sprack himlen upp och kvällssolen tittade fram.
Ett par kom på cykel.  Skit tufft.

Idag bättrar jag på brännan  i trädgården med mammas minidator i knäet.
Nu skall jag bege mig mot Maxine och vi skall promenixa.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad kul att du börjat blogga igen! :) du menar att VI var snyggare förra året? hihi !



Ja paraflaxet är blommigt, hihi så det passar linus!

2009-06-10 @ 14:48:10
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0