Onsdag

Idag har varit en lugn och skön dag. Kanske inte lugn bokstavligt talat, men jag har njutit av allt jag gjort.

Jag sov ganska länge, spenderade någon timme eller två i telefon med Eva, som sitter i Stockholms skärgård, och med Lotten som levererar deras hemmaodlade jordgubbar (Abraham Hill, grön pappkartong) Skåne över.
Det finns alltid så mycket och säga dessa tjejer, och mycket för dem att berätta.

Sen har jag motionerat, mött upp Malin som kom från skolan, lagat mat till familjen och serverat Lottens jordgubbar med mjölk som efterrätt, sen har jag även hunnit med att slockna några timmar i soffan med Pappa, bakat scones och njutit av dem tilsammans med en kopp te framför tvn. I natt skall jag hämta Malin och hennes kompis inne i Klippan, då de är hos Gustav och firar att de slutar andra året på gymnasiet imorgon.

Nu skall jag sätt mig i soffan och läsa lite ur en bok som Maja föreslog för mig, Roms Portar av Conn Iggulden. Som även är den första boken i en romanserie som heter Kejsaren och handlar om Julius Ceasars liv.

Kommentarer
Postat av: Calle

jäklar vad du satt igång o bloggat josefine. jag kanske skulle tagit jordgubbarna igår ändå :) låter frestande nu!

2009-06-10 @ 23:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0