Was is das? Das ist.. Jag lär mig.

Idag har jag sovit till halv nio da jag väcktes av ljudet ute pa gatan. (jag hade blivit väckt tidigare men jag kyckades somna om) Jag funderara pa att skaffa mig hörselproppar till helgen. Enligt Sibylle und Jochen är det fullt liv pa nätterna.

Som sagt, jag vaknade och hälsade pa deras "homemaid" som heter Ulrike och on ä här tre dagar i veckan, Mandag, Torsdag och Fredag fran morgon och följer baranen till lekis och dagis tills föräldrarna kommer hem. ( pa tisdag och onsdag har de en homemaid som heter Lize. Inte alltid pa Onsdagar för att Mamman i huset som heter Sibylle är ldig da, men när hon göra ärenden pa onsdagen är Lize här)
Jag följde med henne och lämnade Mateo pa kindergarden sen shoppade vi lite mat och jag köpte nödvändigheter som tandkräm, hudlotion och shampo. Hör och häpna, jag har köpt kroppstval som är tval och rakgel i samma.

Sen hämtade vi barnen redan 11.30. det gör man visst här i Österrike och jag lekte i trädgarden med Niklas. Vi spelade volleyball und fossball, och ekte med en sköldpadda med blomma som är som en vattenspridare.
Niklas som fyller 7 ar den 3e Jui har gatt pa engelska lektioner en timme varje mandag sedans han var fyra och jag följde med pa hans avslutning. Fem 6-7 aringar och en lärara som leker och junger pa eneglska. Barnen är verkligen jätte duktiga. De beskriver en bild "The three is green" "The tree is big" And de sjunger om toothpaste and toothbrusch. Ja, de är verkligen duktiga. Sa har omkring är det Niklas som lära mig tyska ord. Även Ulrike har lärt mig nagra fraser.

Nu ikväll gav jag Niklas ich Mateo deras Svenska fotbollströjor och shorts, och kläderna for av fot fort och pa med fotbollskläderna. Niklas ville ha sina kläders peciellt till middagen. Och leksakerna skall vi inte tala om, det störde nästan en hel middag. De var sa ivriga.

Det är fortfarande vart och solen tittade fram vid lunch och har varit framme sedans dess.
Ikväll kommer ANNA(!!!!!) en sväng och hon blev mycket glad när jag ringde henne innan och sa att allt var bra.

Smakillarna kom precis och sa "goternatch" och Niklas undarade nagot i stil med om jag skulle följa honom till skolan imorgon. Men mitt svar med att "See you after shcool" var han mycket nöjd med.

Nu kommer strax ANNA.

Kommentarer
Postat av: Calle

Det låter som om du har det jätte bra josefine :D kyss

2008-06-23 @ 21:40:47
Postat av: Malin

vad roligt att du gav dem saker från Sverige. Dem verkade uppskatta dem jätte mycket, mamma berättade :)

2008-06-25 @ 22:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0