Telefonsamtal hem via Skype.com

Idag vaknade jag vid sju tiden av dunder och brak. Det askade visst igen.

I förmiddags gjorde vi (jag, barnen och hushallerskan) ett försök att aka till Landmuséumet där man kan se mammutar oh elefanter, enligt barnen. Uppstoppade sa klart. Men när vi kom dit sa hade de visst stängt pa Mandagar.
Sedan gjorde jag stan och köpte det nödvändiga och födelsedags present till Niklas som fyller 7ar pa Torsdag,
Det vr mulet fram til tva och da tittade solen fram igen och graderna steg fran 20 till 30. Jag lag ett tag vid poolen och läste ut min andra bok pa 8 dagar. Sen kom barnen och gjorde mig sällskap.

Efter middagen gick jag ner till Seadose och tog mig ett dopp. När jag gick därifran sa sa ett tyskt par till mig "var det sa kallt? det var ett väldigt snabbt dopp" Kul att folk vagar prata med främlingar faktsikt. Men jag ville snbba mig hem för Jochen sa at han skulle inte vaga ga pa den vägen när det var mörk (han hade gett mig taxi nummret) sa jag skynda de mig hem. En timme tog det ungefär.

Dagens bästa var att Jochen fixade ett Skype account sa att jag kan ringa hem. Jag var lite skeptiskt och trodde inte det skulle vara sa lätt. Jag slog nummret hem och vips sa svarade pappa. Han blev riktigt överraskad och det var sa lätt. Och det kostar nästan ingenting för mig. Och det är helt gratis för de jag ringer upp (enligt Jochen, fast mamma skall kolla upp det om det stämmer)
Det är nästan för bra för att vara sant! Och det var skönt att prata svenska igen. Jag brukar prata lite svenska för mig själv ibland, men det är inget kul. Sa jag slutar ganska snabbt igen.
Skönt att fa prata med mamma, pappa, Malin och Calle igen.

Vem vet jag kanske ringer upp nagon annan nagon vacker dag?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja vi blev verkligen glatt överraskade när du ringde.

2008-06-30 @ 23:08:54
Postat av: Malin

vad gulligt att du brukar prata svenska för dig själv. prata så ingen hör dig bara :P

2008-07-01 @ 12:02:12
Postat av: maxine

"Jag brukar prata lite svenska för mig själv ibland, men det är inget kul. Sa jag slutar ganska snabbt igen" hahaha, bra sätt att inte glömma antar jag. RING MIG! jag är oftast hemma. typ.. kanske. jaja, du får gärna prova!

2008-07-01 @ 22:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0