Sonne

Solen slinker alltid fram sa där vid elva tiden hur mulet det än är pa morgonen. Och sedans elva tiden har solen varit framma och vi var varit vid poolen TRE ganger om och om igen.

Första uppdraget gick mycket bra fast barnen försökte äta massa godis, men jag hejdade dem efter tva bitar, och de tog frukt istället.
Det är helt ok. Jag fick minstingen Mateo att äta apelsin, fast han var mycket misstänktsam mot den gula stora saken och sa hela tiden "Was ist das?" Sa jag börjar fa klämm pa barnen och jag fick till och med Mateo att plocka upp mina nycklar som han tappade och struntade i att ta upp "Jag tar inte upp dem" sa han

Sen har jag träffat den andre Umar (mormorn) och hennes engelska var liten, enligt henne själv "My english is little"
Efter massvis med hopp och plask in der Wasser sa spelade vi spel och sen har vi ätit middag. Här äter vi vanlig mat som hemma. Till middag blev det köttgryta med purjolök och morötter och ris. TIll frukost brukar jag äta mörktrböd med kokt medwurst och juice.

Jag har även fatt mitt andra uppdrag, att pa lördag kväll passa och lägga barnen" när föräldrarna grillar i trädgarden. De har visst bjudit hit chefen över barnavdelningen pa sjukhuset i St pölten. (Jochen och Sibylle är ocksa doktorer. Jochen opererar i magen och Sibylle är en ortoped med knä, nacke och rygg. om jag har förstatt det rätt)

Nästa helg flyr familjen stan da det är en "stadfest" av nagot slag här pa fredag kväll tills tidigt in pa morgonen. Barnen har svart fra att sova för att det är sa mycket väsan, sa jag skall höra vad Anna har för sig da.

Sen är jag även bjuden pa bröllop, en vänn till familjen gifter sig, sa det skall bli intresant och se hur det gar till pa ett Österrrikiskt bröllop.

Sen är det även Italien som väntas, Anna tror att vi 8(i är fyra tejer i bilen ner till Italien) kommer att lämna st pölten den 11th, och sen behöver jag inte vara här hos Sibylle& Jochen och barnen förrens den 28th, da Niklas skall ha sitt födelsedagskalas. Men vi far se hur länge vi stannar i Italien.

Jag skrev i nagat annat inlägg att de kallade Mateo för sin lilla mayaindian. Jochen sa idag att Han är verkligen en mayaindian.

Nu skall jag ga och fraga Sibylle efter nagellacks remover, för jag har ju inte det heller det med mig.

Nu askar det ocka. Tchuss.

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter mycket spännande. Det hörs som om det är busig och roliga barn med mycket fantai :) Du får lära dem att bli mer som carlsson :P

2008-06-25 @ 22:30:30
Postat av: Malin

operarar i magen... haha... han sa säkert så också eller hur?

2008-06-25 @ 22:31:11
Postat av: Josefine

malin: hahah, hur är en carlsson da? när jag vaknade idag fann jagytterligare en housemaid. det är ite klokt!

2008-06-26 @ 09:07:36
URL: http://carlssonjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0