Midsommarafton

Aftonen började redan vid middags tid då det bar iväg mot Calles mormors 70 års kalas. Meningen var att Calles mamma skulle hjälpa till med förberedelserna inför kalaset, men det var redan fixat, så vi undersökte mormor och morfarn´s massagestol. Den var otrolig fast ibland körde den på som om man var en grönsak som skulle hackas.

Sagt som gjort, folket kom, och vi  högg in på god sakerna. Grabbarna Andersson högg in på ölen och jag och frida högg in på vinet. Efter all god mat gick vi tillbaka till mormor och morfarn´s hus och både Calle, Martin och Frida somnade. Där satt jag och kunde inte sova en blund. Det var en mycket trevlig tillställning med mycket god mat. Det var skönt att vi satt inomhus då regnet öste ner emellanåt utanför fönstret.

Kvällen avslutades hos Jannis där folk var desperata efter chips, så eftersom jag var den enda kördugliga på festen så fick jag köra och köpa chips. Johan och Pana följde också med, för att se så att jag skötte mig. Först en runda inom Johan, men icke några chips. Vi hittade ett äpple, ett halv saltapinnar paket och micropop. Sen körde vi till ghetto butiken och där fann vi chips och en glass till mig. Gott.
Bara för att det ska sägas, så var det Jannis automatare jag körde.

Det var en trevligt midsommar, fast Calle var envis som en get och ville vara kvar hos Jannis när jag ville hem.

Nu skall vi iväg och spela den årliga brännbollen  i ösregnet nere på fotbollsplanen. Önska oss lycka till.

Hoppas Er midsommar också var trevligt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det lät ju super mysigt. Själv dansade jag runt en palm och sjöng små groderna..

2008-06-25 @ 22:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0