Klar bla himmel blir till aska

Idag vaknade jag upp av allt ljud pa gatan vid halv atta (jag maste köpa hörselpluggar pa apoteket imorgon) , men jag somnade om fort igen och gick upp vid nio.
Jag hälsade pa Lizzie, den andra hushallerskan, och hon kunde inte mycket engelska alls. Men jag löste det genom att ga ner till poolen (sa jag slapp prata, haha) (barnen var pa dagis och lekis)
Det var bara lite sol förmiddags vid tio men eftersom jag är en sann sol-optimist sa tänkte jag att "ja den kommer väl snart" Och vips sa var det skinade sol, klar bla himmel och stekande hett.
Vid ett tiden kom Niklas hem och vi spepalde fotboll och badade. Sen vid halvtre blev det plötsligt mörkt och molning, sa vi gick upp till lägenheten. Barnen malade lite med sin mamma och sen kollade vi pa Smurfarna pa film. Vi har även hunnit med att leka, spela spel och bara vara. Niklas har redan börjat krypa upp i mitt knä och Mateo hankar efter sin storebror.

De har idag lekt mycket med sin brandbil och policebil som de fick av mig. Mateo som är tre ar, facineras mycket av alla sma detaljer och saker pa sin storebrors policebil, sa det blir lite brak där.

När Sibylle började laga maten idag sa fragade jag henne om hon ville ha hjälp men hon svarar som alltid "nej tack" och hon sa jag är inte van vid att ha Aup pair sa hon vet inte riktigt vad jag skall göra. det blir lata dagar för mig.

Nu ikväll efter middagen gick jag en runda i St Pölten för att friska upp mitt minne sa jag kan gatorna. Jag hittade till H&M där jag funderar att ga och köpa mig en harborste (jag glömde min hemma!)
Jag gick för bi det stora torget som vi har bakom huset och där skall de ha en Open Air Filmfestival nu den 25-28 June.
Sa jag maste köpa mina hörsleproppar snart  sa jag kan sova, för det är inte kul att ga ut själv. Och Anna är i Turkiet en vecka fr o m Torsdag. SIbylle hade en systerdotter i min alder som antagligen skulle ta ut mig ocksa. Det kommer kännas om hund promenad för mig men det blir kul.

"Wie sehen uns morgon"

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Jossan.Nu har Helene visat mej var jag kan läsa din blogg.Det är coooolt, sköt om dej, nu skall jag lägga mej för klockan är 22.33 godnatt

2008-06-24 @ 22:33:33
Postat av: maxine

vad som är coolt är att din pappa lyckas skicka en kommentar klockan 22.33.33!!!



här regnar det och jag har packat väskan till P&L så jag är nöjd ändå. OCH JAG FICK JOBEBT FÖRRESETEN! augusti-oktober ska maxine granska klasskort (dvs. leta efter rasistiska eller andra förargelseväckande symboler och sedan retushera bort dem. kurs i photoshop igår yay!) och stiga upp klockan 05.15 varje morgon. Men jag tror jag kommer klara det.

Nu börjar det kännas som att detta är min blogg och inte din? haha, får nog skriva något mejl till dig sen istället. Skriver ett om livelongtme.vistelsen och så! Adjöken På återseende. Wie Sehen und snart.

2008-06-24 @ 23:09:03
Postat av: Malf

"...nu den 25-28 June" du har varit där i 3 dagar och redan glömt svenskan? :P

2008-06-24 @ 23:43:36
URL: http://cmalf.blogg.se/
Postat av: Josefine

MAXINE!!! JA GÖTT ATT DUFICK JOBBET; fast jag kännde lite pa mig att du skulle fa det. JA ta ochskriv ett majl! :)

2008-06-25 @ 09:34:48
URL: http://carlssonjosefine.blogg.se/
Postat av: Josefine

PAPPA: om du ser detta sa kommer jag att svara pa dina och mammas och malins kommentarer pa mejl :) Jag kan fa farmor och farfars mejl?

2008-06-25 @ 09:35:34
URL: http://carlssonjosefine.blogg.se/
Postat av: Malin

det låter som att du lär och snappar upp dig nya ord hela tiden, vad roligt :)

2008-06-25 @ 22:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0