Gårdagen hos Malkolm

Efter en stunds jakt i köket efter mjöl, havregryn och etc hade vi fått ihop så att vi nästan kunde baka både negerbullar och choklad sockerkaka.  Men när vi väl började baka insåg vi att vi fattades både ägg och smör. Där kommer hjälten Danne in i bilden på sin vita springare, eller var det en saab, och gav oss både ägg och smör.
Hela bakningen bakades med ögonmått för vi hittade endast en matsked och en tesked. Inga deciliter-mått utan bara en liten sopp-slev som liknade 1/2 deciliter.
Men gott blev det och vi satt i soffan kl 20.45 allihopa med bakverken framför oss.

Även om jag inte är någon dirket fotbollsfan så förstog även jag att matchen var ett fiasko och Danne förlorade 102kr bara för att Sverige förlorade.
Jag som har köpt små Svenska fotbollströjor och shorts till Niklas och Mateo. De kanske rentav vägrar att bära dem nu när Sverige förlorat? Skämt o sido, som Bernt säger.

Kvällen fortsatte med vattenpips-rökning på Malles altan som för övrigt har blivit en vardaglig kvälls rutin.
Det filmades även lite med Viggos nya kamera. Så snart kommer premiären av Viggo the movie.

Anna(förtvivlad): Nu missade jag 23.23 igen!
Jag (lugnande): Det är lugnt Anna, det kommer imorgon igen.
Anna: Fan va fint.







(och som vanligt fastnar Johan inte på bild)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0