Fullt ös medvetslös

Sagt som gjort. Nu är mormor på flygplanet till Borlänge och jag har gjort mitt för dagen. Trodde jag.
Jag ringde ett spontan samtal till Maxine, som sitter och arbetar vid en dator i Ängelholm, och frågade om hon ville ha sällskap? Jo men klart att hon ville ha sällskap, så det blev lunch buffé på en kina resurang. Mycket mycket gott och trevligt!

Efter luchen följde Maxine med mig till bokhandeln för att jag letade efter Camilla Läckbergs senaste bok Sjöjungfrun i pocketformat. Den fanns endast i "in-pärmad"-format och det går icke, då jag endast packar ner böcker som väger mycket lite i min resväska. Så det blev ingen bok.

Min Österrike resa har fått mig till att bli mycket sällskaps sjuk den här veckan, då jag efter bokhandelsbesöket med Maxine körde till farmor i Munka Ljungby för lite saft. Det är trevligt att få en pratsstund om allt mellan himmel och jord.
Och nu mina damer och herrar har jag fått förklarat för mig hur jag och Johan är släkt.
Min farmors mor och Johans morfar är kusiner. Så är det!

Därefter blev det ännu en sväng in på bibloteket på jakt efter C.Läckbergs bok. Jag möttes av en glad Sonja som sa att "Jo visst har vi den boken, Josefine"... "men där är 7 personer i kö"
Jag tackade för mig och sa att jag komer och lånar den i höst  och hon önskade mig all lycka i Österrike.

Det blev en snabbis in på Eriks Lanthandel där jag köpte Ahlgrens-bilar till Anna, Nicklas och Mateo.
Nu är mina prestenter till Nicklas och Mateo fulländade.

Ikväll väntas det fotboll hos Malle.




Maxine

Kommentarer
Postat av: maxine

VILKEN SNYGGING!

2008-06-19 @ 10:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0