Fredag

Inatt kan det vara den första gangen jag behöver använda mina hörselproppar pa riktigt. Det är helg och det är mycket fint väder.

Idag har Sibylle förberett glass (hon har gjort egen glass) inför morgondagens grillning.

Innan cycklade vi allihopa (utom Niklas som spelade fotboll) till en sjö för att äta kvällsmat.
Det blev massa god mat och vi träffade ett par kolleger till Jochen som precis hade fatt en dotter.
Kollegan (en ung man pa 30 ar) sa att han hade faktiskt varit i Sverige, i Malöm och "den där staden där man aker över till Danmark med baten"  Jag s att jag hade varit pa NUKE festivalen förra aret här i St Pölten och sa började vi prata lite om musik och sa att Han gillade ocksa The Killers "When you were young" (guitar hero laten). Fast, ja vem gör inte det?

När Niklas kom efter fotbollen berättade han stolt att han hade fatt en boll pa sig, och det gjorde bara LITE ont och sa hade han gjort ett mal... fast i sitt eget mal. Men ända!

När vi skulle hoppa pa cycklarna igen och lämna bordet sa hittade vi inte Mateo. En liten vildbatting som letade mördarsniglar hela kvällen. Helt plötsligt var han bara borta. Sibylle letade till och med i vattnet. Efter nagra oroliga minuter sa hör jag nagon ropa bakom mig "Josefiiiiiiiiin" och det var Mateo som hade hittat ännu en snigel pa andra sidan terassen. Sibylle var lite halvt chockad där ett ögonblick eller tva.

Sen ville Niklas sa gärna ha en glass sa han fick 5euro av Jochen och när han kom tillbaka med glassen fragade Jochen. "Niklas vart är växlen" Niki kollade pa sin pappa och ryckte pa axlarna.
Han hade altsa tagit emot glassen och sen sprungit iväg.
Först tänkte Sibylle ga in igen, men där var sa mycket folk (det var även en "liten" konstert") sa hon sa "Ja det far väl vara den dyraste glassen vi köpt"

Sibylle sa till mig innan idag att hon unde ringa sin brorsdoter som är 20 ar och höra vad hon skulle göra ikväll (om jag kunde följa med henne ut för Anna är i Turkiet) men hon var bort bjöden. Men hon skulle komma förbi imorgon eftermiddag.  Kul. Sen sa Sibylle att henns brorsson skulle ut i stan vid 23.00 och jag kunde förlja med honom om jag ville. Sibylle sa varnande att han är ju bara 16 ar sa du vet det och da valde jag att stanna hemma ikväll.

Just nu sitter Jochen och kollar pa Opera och Sibylle lägger barnen.
Jag är trött och skall nog lägga mig och läsa och äta mina fina choklad praliner.

Imorgon blir det nog poolen om vädret haller i sig och barnpassning pa kvällen och barbequ.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0