Efter regn kommer solsken

Solen kom aldrig fram riktigt men jag fick läst ut min bok av "Nobels testamente" av Liza Marklund. Den var bra, och i slutet fick man en inblick hur nästa bok börjar.. vad den nu hette. (jag hann även ga och köpa solkräm och nagelfil)
Sa ikväll far jag börja läsa en annan.
Jochen stog pa soffkanten till bokhyllan igar kväll, efter att jag hade fragat han om han hade nagra engelska böcker, och jo vist hade han det. Annars skall jag ga till biblioteket. Sa slipper jag köpa nya för at kasta dem innan jag aker hem.

Niklas ville som vanligt "hopf in der wasser" efter skolan (hoppa i poolen) och jag följde med ner som badvakt.
Sedan har jag spenderat dagen med att spela Memory ochlägga pussel med Mateo. Han fuskar alltid, fast han bara är tre ar. han skall alltid ha hästarna. Antingen tar han tre kort eller sa vet han vart han lagt hästarna innan vi börjde spela.

SEm lekte vi världens bästa lek, enligt mig, da vi lekte att vi sov, ju lugnare lek desto bättre, Som gar ut pa att man säger godmorgon och godnatt till varrandra och Mateo bäddade fint runt omkring sig med kuddar.

Niklas och hans pappa hade akt iväg till Vienna och jag fick senare reda pa att Niklas var hos en slags "terapeft" (eller hur det nu stavas) Niklas har väldigt svart för att sitta still och göra vad han blir tillsagd att göra dvs han har svart för att ta ett "nein" Och en vän till familjen hade sagt för ett tag sen att det fanns en "terapeuft" som kunde prata med niklas och att det kunde hjälpa. Han har vist bara varit där tre ggr sa de vet ej om det hjälper. Men Sibylle tror inte pa den här terapeuft saken utan hon tror att det är bara sa som Niklas är.

Sibylle kom hem idag efter ha varit pa IKEA och i Vienna och shoppat med massvis med kassar och saker.
Egentligen skulle hon bara köpt gardiner till mig men det blev ganska mycket mer.
Sa berättade hon för mig att hon hade sett en jätte fin klänning och att hon hade tänkt köpa den till mig, hon sa att det var en tubtops-klänning och hon visste inte min storlek sa hon köpte den inte. Sen sa hon, att jagkunde följa med henne nagon dag och sa skulle hon köpa den till mig om jag gillade den.
Jag blir ju lika bortskämd som Niki och Mateo.

Sen sprang hon upp och ner fran stan för vi bor precis pa ga-gatan da hon skulle köpa avslutningspresnter til barnens fröknar till deras dagis und lekis avslutning imorgon och sen hade hon glömt att köpa bröd och s fragade hon om jag ville ha nagot gott att äta, choklad kanske?!
Jag sa nejtack, men ända kommer hon upp med en liten kartong med choklad praliner.
Barnen här äter ganska mycket godis. Inte mycket men nagon klubba da och da och lite lösgodis om dagen typ.

Jochen har akt iväg för att kolla fotbollen, det är Ryssland-Spanien tror jag, med nagra vänner. Sa Sibylle haller pa ett lägga barnen och sen skall vi kolla fotbollen här ocksa.

Det askade som attans här innan men nu regnar det bara och aksan har förflyttas fran St Pölten till Vienna. Det gar alltid fran Väst till öst enligt Jochen. Det är fortfarande alltiid ca 25 grader och i helgen skall solen titta fram igen.

Imorgon skall jag följa med Sibylle och äta luchn/fika nagon stans med Niklas skola pa förmiddagen. Det skall bli kul.

JO! Sibylle fragade mig häromdagen om jag skulle vilja skjuta lite, för att de hade en skyttebana här i närheten. För en av hennes patienter (äldre man och hans fru) höll pa med luftpistol och han hade sagt att klart att jag kunde skjuta. Sa jag hoppas det blir av.




Niklas und Mateo

Niklas, 7ar, väger 18kg och det gör matvraket Mateo, 3ar, ocksa. Niklas är väldigt liten för sin alder.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilka gulliga ungar!Förresten stavas terapeut så här.Hoppas det är rätt nu...

--Hur ser texten ut på din dator?Kommer prickarna på å,ä,ö med?Jag är nyfiken.

2008-06-26 @ 22:28:51
URL: http://carlssonjosefine.blogg.se/
Postat av: Sandra

oh du blir bortskämd ;D härligt!

2008-06-27 @ 09:27:39
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/
Postat av: Malin

Dem verkar äte mycket godis, inga karlssons barn precis :P du får lära dem äta mer frukt o vatten :)vad gulllig lek, sova :)

2008-06-27 @ 16:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0