Att inse faktumet att du bor sa centralt att..

..du bara har 50 meter till MANGO OUTLET.


För er som undrar vart i St Pölten jag bor sa har jag hittat en länk pa googel.at
( http://www.planetware.com/i/map/A/st-polten-map.jpg )
Jag bor pa hörnet mellan Wiener Straß und Kremser Gasse. Ungefär vid nr 2 pa kartan.
Jochen und Sibilly förklarade precis vägen till sjöana för mig, sa jag fick en karta, och det var jag tänkte att jag kunne visa er jag bodde. Jag funderar att ta cycklen till sjön imorgon om det är okej väder . Fast pa vädert säger det att det skall vara 30 grader och aska hela veckan.

Jochen sa även att jag kunde ta bilen. Visst det hade jag kunnat. Men det är en stora svart jeep, automatare, telefon i bilen och det är sa himla smalt att komma ut pa gatan. (och sa är jag en söndsgskärring) Hade nagon främlig sagt till mig. " Du, josefine kör in i den porten och parkera pa deras innergarden" sa hade jag sagt att det är totalt omöjligt. Det är smalt smalt smal, Ja det är sa smalt att ni inte kan tro det.

Anna har precis akt hem. Vi gick ut och drack varsin jordgubbs milshake i sommar varmen. (oj vad det lät glamoröst, men det var det icke) Anna hade som vanligt massvis att berätta och jag har nu fatt reda pa vart en snubbe som heter Franz arbetar.
(det är killen som anna fick ihop det med under NUKE-festivalen förra sommaren och da hon gav sin mobil till mig ifall det skulle hända nagot, OCh hon kom inte hem till tältet förrens pa morgonen. DA var jag orolig kan ni tro)
Anna har pratat om den affären länge, och jag skall ga och kika för bi lite da och da, bara för at det är kul.

Jag har ocksa fatt min första del av min manads lön idag. Jochen trodde inte jag hade nagra pengar när vi skulle ga ut sa han gav mig lite av lönen. (men klart att jag har penagar)

i morgen kommer LIzzie, den andra hushallerskan, och jag fragade Sibylle om hon kan engelska och Sibylle fnittrade till lite och sa "nej det tror jag inte, kanske lite" Sa det blir väl intressant,


"gothernach"

Kommentarer
Postat av: Sandra

jag vill också ha sommarvärme, skicka över lite :D

2008-06-24 @ 09:26:33
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/
Postat av: maxine

aaah franz. han fick man ju höra lite om, kommer jag ihåg.

2008-06-24 @ 23:02:22
Postat av: maxine

aaah franz. han fick man ju höra lite om, kommer jag ihåg.

2008-06-24 @ 23:02:30
Postat av: Malin

det låter ju toppen. kan man bo mer centralt eller...bättre kan det ju inte bli Josefine :)

2008-06-25 @ 22:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0