Att inse att det regnar sa kraftigt att..

.. det regnar in genom stängda fönster.

Igar drog ett mycket stor oväder in över Österrike och även Schweich. Det regnade sa mycket att det regnade in genom de stängda fönsterna och det askade massvis. Det var inte bara en bilxt at gangen, utan kanske fem sex stycket at gangen.
Det var bland annat därför att tv-kablen fran fotbollsmatchen i Basel inte fungerade.

Idag vaknade jag vid 8.30 och vet ni vad jag finner i lägenheten da? EN HUSHALLERSKA TILL (?!) , det verkar som om hon  är den som storstädar huset varje torsdag för att det luktar rengöringsmedel i min dusch.

Nu skall jag vänta fram solen.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jisses amalia......3 hushållerskor och jag som inte har en enda.... Orättvist. Du skrev MIN dusch. Har du eget badrum?

2008-06-26 @ 10:57:23
Postat av: Malin

OJOJOJ.. antingen har dem väldigt stökigt så att dem behöver 3 hussköterskor eller så är de bara väldigt rika :P Jasså var det därför det blev avbrott i matchen hela tiden igår....Du har svaren :) Egen dusch? har du eget badrum okcså?

2008-06-26 @ 11:56:03
Postat av: Josefine

Mamma och Malin: Ja jag har eget rum med dusch och handfat och kristallkrona i det höga taket. fast ingen toa. den är i hallen. De har faktiskt inte stökigt alls. de är nog bara rika, idag har sibylle handlat pa ikea. hon har köpt gerdiner till mig. jag saknar er.

2008-06-26 @ 15:41:59
URL: http://carlssonjosefine.blogg.se/
Postat av: farmor o farfar.

Hej josefine,När vi läser dina rader ser vi ju lite grann hur du har det ,bor ni inne i samhälle , stad eller ute på vischan? Hur ser det ut när du tittar dej omkring utanför huset, finns det några likheter med dina hemtrakter? Vad sysslar familjen med? Nog med frågor nu.Farmor fundera på om inte hon också skulle behöva ett par tre hembiträden, vi får väl avvakta och se, har varit en grann dag härhemma, jordgubbarna mognar och nya potatisar finns i trädgården. Många hälsningar och kramar från farmor o farfar.

2008-06-26 @ 22:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0