Tisdags besöket i Vienna

Jag glömde ju skriva att jag akte till Vienna igar alldeles själv. Alla ina nyfunna vänner och Anna var upptagna med antingen hundar, jobb eller körlektioner.

Men jag klarade av att efter manga om och men att fixa "Sommerticket" och det lönar verkligen sig i längden!
Jag tog taget och jag tog tunnelbanan, jag behövde bara fraga om hjälp en gang.
Det var sa kul att vara tillbaka i Vienna. Jag visste precis vart allt lag och jag kännde fort igen mig nere i tunnelbanan.
Det var skönt att inte vara som en av de traditionella turisterna.

Det resulterade i lite shopping. Blir kanske mer en annan dag.

Pa kvällen pratade jag med Malin och Mamma via Skype.com pa datorn. Dvs VIdeosamtal. Mycket häftigt och allt är sig likt där hemma. Skönt.

Jag fick även höra hur Jochen och SIbylle träffades när de var yngre igar.
De träffades när Sibylle var 20 och Jochen 23 (de är idag ca 47 och 50)
De träffades under sina läkar-studier när de skulle vara sex personer under en obduktion av en död människa. Jochen och hans kompisar var fyra, sa de fragade sibylle och hennes vän om de ville vara med. Och det ville dem. Jochen hade höger sida av huvudet och Sibylle hade vänster ben och mage. Det är en annorlunda historia,

De gifte sig efter 17 ar tillsammans. Jochen skämtade om att väntade pa nagon bättre bada tva. Och SIbylle sa att de hade skämtat under alla dessa 17 ar att när det inte är nagot bra pa tvn sa skall vi gifta oss. Och en dag sa akte de till Venedig med ett annat par, och där gifte dem sig i hemlighet och de hade ett "riktgit" bröllop här hemma 6 manader senare. De gifta sig för 10 ar sen och nu har de Mateo 4 och Niklas 7 ar.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Första delen var lite läskig men det slutade ju fint :-)

2008-07-09 @ 15:49:43
Postat av: MALIN

VAD ROLIGT ATT DEM TRÄAFFADES SÅ. alla har vi våra hitsotrier :P

2008-07-10 @ 21:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0