Stadfest, St Pölten

Sagt som gjort. Efter manga om och men fick jag äntligen tag pa Flo. Han och Andy skulle komma och hämta mig mellan 8 och 9. Jag tänkte att när man säger sa sa kommer man mer närme 9. Men sa klart kommer dem kl 8 och jag var inte alls klar. De slog sig ner pa balkongen och kände sig som hemma. Flo hade visst skickat ett sms att de kom vid 8 men det fick jag sa där vig 22.30 pa kvällen.

Vi begav oss ut och väntade pa nagra av deras tjejkompisar (inklusive Flos ex flickvän) Han är visst en kille som har ganska lätt att vara otrogen. Andy trodde hela kvällen att Flo skulle fa ihop det med en av Flos flickväns kompisar, Denise. Men det verkade pa Andy som om att Flo och hon hade gjort ngt under kvällen. Men ja, jag säger som Andy. I dont care.

Jag träffade massa med trevligt folk och vi besökte tre olika barer under kvällens gang och Mc Donalds och sa spatserade vi runt pa gatorna bland folket. Jag har lärt mig att kommentera folk när de gör nagot som är bara är (hur skall jag förklara det) "saaaaa irrierande, typ inte igen, ge dig nu" Da säger man "Bitteeeeeee"

En av barerna skiljde sig ganska ycket fran de andra. Det var en liten dörr in i ett "höghus" och man ringde pa dörrklockan och dörren lastes upp. Det var en liten liten liten smal gang som ledde till en liten liten sten trappa som slingrade sig som en siral uppat. Kanske tre vaningar. Sen kom man till ett stort rum och där var baren. Enligt visa var det en "Emo" bar medans Flo sa "Very cheep and very much alkohol" Det var annorlunda men musiken kom fran en data pa ett bord där man själv kunde ändra. Det enda jag kände igen var "the killers"


Jag träffade en av Flos tjejkompisar, Elli, och tro det eller ej. Hon är jätte fasinerad av Sverige och hon pratar Svenska(!!!!!) Det var jätte kul att prata med henne. Hon har aldrig varit i Sveige men hon brukar vara pa Malta och där finns massa svenskar sa hon. Hennes svenska var inte helt hundra men vi kunde föra en konversation pa svenska. Hon sa hela tiden jag älskar Sverige. När hon hade studerat klart vill hon flytta till Sverige, bo i ett rött hus med vita knutar och ha en blond pojkvän och blonda barn. Det är hennes dröm. Hon sa att det finns inte manga snygga österrikiska killar och att det finns jätte manga vackra svenska killar. Och ja jag maste halla med henne. Det finns fler vackra svenskar än vackra österrikare. Elli trodde förövrigt att jag var Au Pair at Flo. Det var mycket roligt.

När jagsa att jag hade en pojkvän som heter Calle lös hela hon upp. "Ahhhh jag fick min första kyss av en svensk som heter Calle" Sa hon gillade att min pojkvän heter Calle. Och hon skulle döpa sitt framtida barn till Calle.
Hon gav mig sit nummer och sa "Ring mig sa fort du har trakigt" och som sagt, ni vet att jag gör inte sa mycket om dagarna sa jag skall ringa henne i dagarna.

Senare pa kvällen sa kom och gick det folk hela tiden. Men jag höll mig i närheten av Flo (för att inte irra bort mig bland folkmassorna) och har var snäll nog att halla ett öga pa mig med. Vi slutade upp pa en bar där vi träffade Theresa, Flos syster, vi pratade om datten och datten, och jag fick träffa hennes vänner. En av vännrna blev väldigt övveraskad och trodde inte pa at jag aldrig hade rökt. Men jo jag har aldrig rökt. Jag sa: varför skulle jag ens pröva när et bara är daligt för ens hälsa? Han sa inget. Men sen kom jag pa (och jag sa det högt med) att ja jag dricker ju alkohol och det är skadligt. Men nej no ciggarets for me, bitte.

Nu skall jag hoppa i säng och imorgon skall jag träffa Anna!

Kommentarer
Postat av: Malin

späänande dag med mycket folk. du verkar kunna prata med folk, jag hade inte kunnat säga ett ord så att dem skulle förstå mig... haha. låter super med hon elli som älskade sverige...

2008-07-07 @ 10:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0