St Pölten

Idag har vi spatserat till Museumet som var fullt av elefanter, fiskar och mamutar. Barnen var över förtjusta.

När jag kom hem sa ringde Anna och sa "Nu är jag tillbaka farnTurkiet" Och hon verkar ha haft det väldigt roligt. Inte mycket sömn, mycket dans och lite solande. Da Anna inte är som jag (jag föredrar sol) och hon föredrar medeltempratur och skugga.

Jag skall iallafall stanna i St Pölten i helgen och tillbringa kvällen med Flo &co och tillbringa morgondagen och Söndagen med Anna. Det blir kul, hoppas jag.

Ute pa gatan händer det redan massa saker. Allt fixas i ordning för den arliga Stadfesten. Ulrike förklarade precis för mig vart de olika människorna haller till. Barnen, de äldre och ungdomarna. Barnen precis utanför lägenheten med hoppborgar. (Gissa om Niklas och Mateo blev glada när de sag hoppborgen utanför deras rum, fast att de inte skall vara hemma) Undgommarna är pa Domplaz och de äldre pa det andra torget. Just nu hör jag sang och instrument utanför fönstret.

Och jag har precis visat Ulrike vart i Sverige jag bor.

O ja mamma, jag tvättar kläder nu förresten. Beiga och vita, tillsammans. Eller ja det var Ulrike som stoppade in det vita. Det blir nog finemang.

Just nu kom Niklas och klättade som en apa över mig. Han fragade precis om jag skulle följa med till Locih och när jag svarade att "nej jag skall jag inte" Da fick jag en ledsen min tillbaka. Men när jag förklarade att jag skall vara där i tre veckor sen, sa blev han glaad igen.

Och nu kom Mateo rusandes och fragade VAD GÖR DU?!

Snart aker familjen och da far jag lägenheten själv, jag skall nog göra kladdkaka da.

Kommentarer
Postat av: Anna

JOSEFINE, nu får du faktiskt lägga upp lite bilder, jag e otroligt neugerig!!!!

2008-07-04 @ 15:56:54
Postat av: maxine

Gött att ha en lägenhet helt för sig själv så. I österrike. icke illa :)

2008-07-06 @ 14:27:35
Postat av: mALIN

När katten är på bordet dansar råttorna på golvet :P kladdkaka, gott :)

2008-07-07 @ 10:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0