Solen haller i sig

Idag vaknade jag inte till dunder och brak utan solsken.
Jag at min frukost som bestod av tre mackor, vattenmelon och hallonyoghurt som jag stoppade färska hallon i.

Sen packade jag min strandväska (eller jag far väl kalla det sjö-väska här, för de har bara sjöar och gräs, ingen strand) som jag har fatt lana av Sibylle och tog cyklen och begav mig till sjön. (det är skönt att slippa vara runt barnen ibland)
Där var inte mycket folk utan de började droppa in vid tva tiden.

Jag cycklade hem vid halv tre tiden och svängde in inom den andra sjön, see-dose, för att äta en toast och dricka en icecoffe.
Jag har längtat efter Seedoses Icecoffe hur länge som helst (enda sen förra sommaren) och den var mycket god fast jag komihag den som mycket sötare. Men gott var det iaf.

Servitriser fragade mig när jag skulle betala vart jag kom ifran, och jag sa Sverige. Hon "Ja jag tänkte nästan det. Men jag ville inte säga nagot efter som ja "blond" och sa" Men jag tycker det är kul att folk vagar prata med främmande människor.
Ialla fall när jag är ensam vid en sjö i Österrike.

När jag kom hem var barnen vid poolen med deras mormor och hushallerskan. Jag hoppade i och sen kom Sibylle men varsinglass och vi var i poolen till halv 6. Jag tänkte bara upplysa er att det var 27 grader i vattnen da.

Ikväll funderar jag pa att ta pa mig mina joggingskor och springa ner till sjön och ta mig ett dopp igen.

(igar kväll sag jag pa en film om Lillefot pa engelska Jag far ju ha nagon sorts under hallning sa jag lanade barnens filmer)

HEJSVEJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0