Österrikiska bibliotek

Idag gick jag till bilblioteket här i St Pölten för att se vad de hade att erbjuda.

Jag hittade tva sma hyllor med engelska böcker och jag valde en bok av Danielle Steel (hennes böcker är mycket bra)
Men när jag kom till disken och skulle fixa lanekort och lana boken. Sa sa dem att det kostar att lana böckerna.
Jag tyckte det var väldigt konstigt, da jag är van vid att man lanar gratis hemma i Sverige.

Okej, det var inte en stor summa pengar iaf. Men 40 cent (ca4kronor) som startavgift för att lanekort och 30 cent för varjebok du lanar. Och sa far du ha den i tre veckor.

Nu skall jag bara läs ut boken jag haller pa at läsa just nu, Airframe, sa jag kan börja med Danielle Steel boken som heter Special Delivery.

Kommentarer
Postat av: malin

oj du läser böcker på tyska och engelska , jag läser precis som vanligt, inga böcker endast kalle anka :P haha hoppas dem är bra. o ja konstigt att det kostar, vi är bortskämda med våra bibiliotek :)

2008-07-10 @ 21:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0