Onsdag

Ikväll blev det en sabb middag för jag skulle träffa Elli.
VI begav oss till Cafe Roma där vi fikat varje gang vi har träffats och bartendern fattade inte när jag ville ha en Baileys Hot Choklolate utan Baileys sa Elli fick förklara.
Brevid oss satt ett par killar och Elli började kolla surt pa dem och hon fragade mig vad "Pig" heter pa svenska. Jag sa att det heter "gris" och hon sa "Dem är gris" Det var kul.
De pratade illa om en av henes kolleger sa gillade inte dem och utryckte sig pa det viset.

VI pratade snabbt med tva äldre herrar som jobbade pa samma ställe som Anna skall börja jobba pa. Välden är liten.
Jag tog tva "Weisespritzer" (vin och mineral vatten) med dem och jag drick reda pa hur Cafét grundades. (Inte intressant alls)
Sen gick jag hem och nu är jag här.

En kul sak. Ellis pappa hämtade henne i hans tjänstebil, vilket är en "abulans" fast i en civil bil. Dvs han är en akut doktor. Pa bilens tak satt det ett bla ljus och jag fragade pa skoj om de brukade sätt pa det när de hade brottom hem sa att andra bilar skulle akta sig.
Hon skrattade och sa: "Ja det gör vi"

Nu skall jag krypa till kojs och kansk kolla pa nagon tecknad film.

Kommentarer
Postat av: Malin

så det är så det går till, haha

2008-07-23 @ 23:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0