Lördag kväll och Söndag

Som sagt Anna hämtade upp mig i sin gula Mini och vi körde och hämtade hennes pojkvän David och utanför hans hus stog det tva gula Minis till. Det var sa komiskt att jag var tvungan att fotografera det.
Vi körde sen vidare till Grillpartyt och Anna hade fixat lite korvar som vi at.
David Annas pojkvän är en manig version av Anna. Han liknar lite Mowgli. Här är lika "lang/kort" som Anna och har ett stort brun har. De passar verkligen bra ihop.

Festen flöt pa som de brukar gör här i Österrike. Att folk drar sig för att prata engelska för att alla känner alla och jag är den enda som prtar engelska. Men i slutet av festen när vi endast var ett fa tal kvar sa börjae alla prta engelska. Inte bara när de pratade med mig utan med varrandra ocksa. Det var jätte kul.
Och när David skulle förklara för mig att han gillar tyskarna (de flesta österrikare gillar inte tyskarna) sa uttrykte han sig pa det är sättet.

".... they are so fucking sweeeeeet"

Uttalandet av Sweeeeeet var sa rolig att vi fick oss ett mxcket gott skratt. och fran och mednu sa heter han "Sweet Dave"

Jag lärde dem sjunga "Ingen kickar fotboll som han Zlatan ja sa Zlatan" För att de ville lära sig en fotbolls sang.

Anna körde oss hem och vi var hemma vid tva tiden. Jag hade fatt hedersplaten i dera soffa i tvrummet och den soffan är verkligen underbar att sova i. Att sitta i är den ganska hart och fyrkantig. Men jag sov mycket mycket bra pa den soffan.

Jag vaknade av att ljuset strömmade in i genom de stora ljusa fönsttrna och jag gick ut och tog pa mig min bekini överdel ochsatt mig vid poolen (för att det var varit strax över 30 grader idag igen) och när Anna kommer upp tjugo minuter senare sa säger hon när hon ser mig sitta vid poolen..

.."I knew it, Josefine!" ( Anna brukar säga att poolen är mitt andra hem)

Jag tog taget hem efter frukosten och jag hade bestämt med Elli (hon som pratar lite svenska) att vi skulle till sjön idag. Pa vägen hem sa möter jag Flo, da var han pa väg mot sjön han ocksa. Sa han följde med mig "hem" (jag har försökt undvika att kalla detta för mitt hem men det är ju fakstikt det) och sa tog jag med det jag behövde för en dag vid sjön och sa cyklade vi vidare.

Vid sjön var Andy och Denise som jag har träffat tidigare (det är sa skönt att ha fatt träffa lite fok förutom Niklas och Mateo) och Elli och en kompis dök upp lite senare. När Elli skulle förklara pa svenska att killen inte var hennes pojkvänn sa hon "inte calle" Det var kul.

Vi spenderade fem timar vid sjön och jag kom hem vid sju tiden oc sen okade jag nudlar och failjen har inte kommit hem fran Loich än.

Imorgon skall det visste regna, sa jag skall nog ga till Mc Donalds och köpa nagot av Elli. Eller sa gör jag inte det. För at jag kom precis pa att jag vet inte vilken Mc Donalds hon jobbar pa. Det finns tva här i St Pölten.

Jag skall nog dusch nu och sen kolla bäbis film och äta Gott och Blandat.

Kommentarer
Postat av: Malin

gott o blandat, godis du gillar :) låter kul med inte calle, haha. annas pojkvän låter ju toppen för henne :)

2008-07-07 @ 10:40:19
Postat av: andersson

tur nån köpte godis till dej :p

2008-07-07 @ 19:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0