Kalas

Idag har Niklas barnkalas ägt rum (= tarta och lek för barnen + middag och efterrätt och vin till föräldrarna)
Massiv helg fukost som vanligt kl9 och jag fragade Sibylle om hon behövde mig hjälpt med nagot och det behövde hon, sa jag fick skippa min promenix i förmiddags. Hon brukar aldrig behöva hjälp annars, sa ni kan tänka er hur mycket det var som behövdes göras inför kalaset.

Vi hade skattjakt i innerstan och barnen tyckte det var kul och jag tror även människorna pa gatan fick sig ett gott skratt när de sag barnen med färglada flätor runt huvuet och svärd och kartor i händerna.
Efter att de fann skatten och andra lekare och tartor sa kom föräldrarna och det var dags att grilla.

Under kvällen gang sa kom det tva kvinnor och ett barn. Och det visade sig att detta barn, Johanna 11ar, gick pa en Internationell skola i Uman. Det är hennes faster/moster om skall gifta sig nästa helg. Det var skönt att fa prata med nagon som pratar riktig eneglska och har engelska som moder sprak. VI pratade om allt fran spöken, husdjur, hur det är att bära skolunifrom och hur hon gjorde bort sig när hon kallade sin lärare vid namn och allt.

Nu har jag hjälpt Sibylle och Jochen att städa undan i trädgarden. (FÖR JA, hela dagen har vi tvekat om vi skulle vara ute eller inne, för att vädert har varit kasst. Men vi beslutade för ute och vädert blev mycket bättre. Det är varmrt ute men molnigt) Jag städade undan mycket och nu skall jag hoppa i säng.
Vi far se hur vädert är i morgon.

(För er som inte räknar antalet dagar tills jag kommer hem dvs ingen, för att alla räknar eller hur?!)
Om 4 veckor kommer jag hem!

Kommentarer
Postat av: Malin

jag blev olrig att du ko hem när jag var borta v 33 men mamma sa att ud komhem v 34 , jag blev super glad :D

2008-07-27 @ 19:00:31
Postat av: andersson

Vi har osså dåligt väder........NOT!! :D

2008-07-27 @ 19:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0