Ännu en dag vid poolen

Jag börjar undra lite varför dem behöver mig här. Jag passar knappt barnen själv. Men va fasiken jag far träffa Anna och jag far aka till Italien. Det är det som räknas. Och sa blir jag brun pa köpet.

Idag har jag iallafall varit vid poolen. Bade själv och med barnen. Deras umar var ocksa där. Meate o hittade en liten "myrstack" (eller ett tillhall för en massa myror) intill poolen och nu finns det massvis med flyg myror överrrallt. Bade i poolen och pa land. Jag tycker inte om att se de simma runt i poolen helt hjälplösa sa jag hjälper dem upp.

Ikväll skall jag iallafall passa barnen medans Jochen o Sibylle ska ut och äta pa restaurang. Fast att passa barnen är lätt fixat, det är bara att sätt pa en film och sen blir det ett jäkla liv när jag stänger av filmen för att de skall lägga sig.



Kommentarer
Postat av: Camilla

Svar: Nej, det var inte allt för dyrt att åka iväg. Ca 3000 för flygresan och 2500-3000 för 6 nätter på hotell. Åkte med Lufthansa till New York, mellanlandade då på Frankfurt. Hoppas du kommer iväg någongång, det är en häftig stad att besöka.

2008-07-03 @ 22:23:51
URL: http://chubbi.blogg.se/
Postat av: Moster Monica

Hej!



Det heter Oma (farmor/mormor)och uttalas åma på tyska. Kanske låter det som "umar" på österrikiska? Farfar/morfar heter Opa. På tal om myror: Patriks mormor och morfar hälsade en gång på mormors moster Svea i Halland. Hon hämtade dem vid tåget med sin motorcykel (häftig tant). När de åkte hem till henne (tre på en motorcykel?!?) stannade hon och skulle kolla så hon inte kört över några myror. Knäppt va! Akta så Du inte blir likadan ...



Monica

2008-07-03 @ 23:31:11
Postat av: malin

en trelvig upplevelse helt enkelt :)

2008-07-04 @ 19:03:54
Postat av: Malin

100% djur vän... snällt av dig att hjälpa dem stacckars myrorna upp med tanke på att de lever bara en dag :)

2008-07-07 @ 10:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0