Wedding

Bröllopet var mycket fint och statligt. 200 personer var inbjuda till cermonin som var lagd vid en mycket fin gard vid en sjö som om ringades av berg. Och klädseln var inte speciellt märkvärdig utan det var en fin vit sommarklänning som gällde för min del. (Den som jag hade pa Patriks student) Det fanns massa servitriser och servitörer och vi blev bjödna pa förrätt, huvuderätt och efterrätt. (om jag skall vara ärlig sa är jag ganska trött pa att alltid behöva fa menyn översatt) Vinet flödade och servitörerna verkade inte ha nagot annat för sig än att fylla pa vinglaset och vattenglaset. Och brattom hade de och spillde gjorde dem. Det fanns en Öppen bar där jag bara hann konsumera tva drinkar innan vi begav oss hem för att barnen skulle sova och jag skulle passa dem själv. Mateo vaknade pa natten och var helt hysteriks och han var omöljig att lugna ner. Ibland är det sa trakigt och irriterande att jag ej kan tala tyska! Sibylle sa till mig att han hade varit svar att trösta även fast jag hade kunnat tyska.

Pa bröllopet satt jag vid ett bord som vi kallade det Internationella bordet. Vid vart bord satt jag, Anna (Österrike sa klart), hennes bror, en kille som pluggar i London, hans syster, tva av hennes kompisar, en österrikist snubbe, en snubbe fran Uman, en fran Orange County California och senare en fransman som kunde prata franska tyska engelska spanska flytande och hade en flickvän Finand. Är det inte internationellt sa säg.

Idag har var äiti brunch pa "bröllopstsället" för att fira brudgummens 51 födelsedag och sen fikade vi vid en annan sjö och barnen badade och sen at vi middag vid sjön ocksa och glass och matade svanar.

Jag tror jag längtar hem.



Utsikten vid sjön pa bröllopet

Kommentarer
Postat av: malin

det var då ingen dålig utsikt. jo han kunde många språk. roligt för honom . så bra att du kommer hem om ung 3 veckor :)

2008-08-04 @ 16:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0