Torsdag

Jag har precis gatt med barnen till grannarna och pa vägen hem pratade jag med Emilia och Nikolaus mormor och morfar.
De kan mycket bra engelska för att vara runt 70 ar. Vi pratade om allt. Om Svenska kyrkan i Wien och att var Kung hade varit där, om deras sex barn och om deras dotter som har gjort en massa här i livet och hon var bara 27 ar och att folk gifter sig senare idag än förut och att jag hade en ojkvän och att da var jag tvugen att aka hem tyckte morfarn. Det var kul att prata med dem.

IDAG HAR MAXINE KLARAT UPPSKRIVNINGEN TILL KÖRKORTET! (Jag har inte pratat med henne men Fanny skvallrade)

Imorgon bär det av till St Pölten. Jochen berättade precis att imorgon kl9.00 kommer det en tant och städare hela huset och sen min lilla stuga (Han menade att jag kunde sova ut, vilket jag har gjort alla andra morgnar med och fatt äta frukost ensam. Fast att äta frukost ensam är det bästa. Sa fridfullt och tyst.) Pa eftermiddagen kommer Jochens systers familj och skall semster här i nagon vecka eller tva. Sa vi lämnar iaf över huset rent och fint.
Jag som fundeade pa om jag skulle städa mitt rum själv. Men jag tänkte inte pa att jag bor hos familjen Siegel. Nu slipper jag städa iaf.

Idag har det varit första skoldagen för lilla söta Malin, langt ute i Ljungbyhed har de blivit skickade. Jag tror att SMID programmet kommer att förlora elever pa detta. Iaf elever fran Astorp, Östra Ljungby. Kanske de trogna Klippan borna kommer att vara kvar. Jag tror det blir för mycket att pendla. Och de hellre väljer Helsingborg.

Kommentarer
Postat av: malin

så sant så...JOssan vi saknar digh rähemma( jag ialf) du är snäll :)

2008-08-21 @ 20:40:17
Postat av: Sandra

LÄS DIN MAIL!

2008-08-21 @ 20:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0