Sagostund

Ikväll hos grannarna fick Emilia för sig att jag skulle läsa en bok för henne. En bok pa tyska.
Och ja sa blev det, jag läste Barbapappa och alla barn lyssnade och föräldrarna berömde mig.

(Om vi bortser fran att Emilia rättade mig nagra ganger)

Det är dessa stunder som jag kommer att sakna. Att sitta hopkrupen med barnen och se säger "Vänta med att läsa ett tag Josefine, jag skall bara hämta en sak" och sa kommer de igen och kryper upp i soffan och forstätter att vara tysta och koncentererar sig pa min röst.

Jag fick läsa ännu fler böcker. Jag läste en engelsk bok. Niklas lyssnade uppmärksamt även Nikolaus. (Han kan inte engelska) Efter jag hade läst klart sa han "Jag förstod ingenting" Det var lite kul.

Jag skall snart lägga mig för jag är sa mätt efter all mat jag har äit ikväll.
(Jag at bla "grillad" banan i ugnen med choklad)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Alla barnen kommer att sakna dig grymt mycket,det tror jag.

Du får skypa med ungarna från Sverige!Längtar efter att träffa dig.Kram Mormor

2008-08-21 @ 13:04:00
Postat av: malin

vad gulligt, att han inte förstod n¨ågon ting men han lyssnade ändå :)

2008-08-21 @ 20:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0