Onsdag

Idag har jag och barnen lekt med pappers flygplan som jag gjort. De tyckte de var toppen och "trimmade" dem med tejp för att de skulle ga snabbare. Sen gjorde jag även tva "loppor". Kommer ni ihag dem? Med siffror och färger som man skulle välja och sen lyfta pa en av flikarna för att se vad man skulle göra. Det var även en succe hos barnen.

Sen kom grann barnen och vi lekte "tagen" och lekte pa vatten trampolinen som star pa land utan luft.
Sen började det regna och vi tog med vara "loppor" in i tältet och förtsatte leka där inne. Emilia 5 ar och Nikolaus 7 ar är baddare pa engelska dem med. Eller ja, de kan massa färger och siffror det trodde jag inte om en 5 aring. Hon kan till och med läsa. Jag gillar dem. Sen kom Niklas med "fingerfood" som han kallar det  dvs choklad banener, chokladkex och sötsaker till alla.

Nu har barnen sprungit hem till grannarn och Mateo är med sin pappa nagonstans med bilden och Sibylle organiserar i  barnens lekrum i olika lador. När man har tva vildbattingar som Niklas och Mateo gör det ingen skillnad om man organisera r i leksakerna. Kanske bara för en själv.

Ikväll skall vi till grannarna (Emilia o Nikolaus) för att äta kvällsmat.

Kommentarer
Postat av: Anna

JAG SKA INTE ÅKA FÖRRÄN DEN 6:E!!! Så vi hinner ses endå :)

2008-08-20 @ 16:34:31
URL: http://anadecos.blogspot.com
Postat av: malin

vad är ; lekte pa vatten trampolinen som star pa land utan luft. hur fungerar det :P haha

2008-08-20 @ 21:11:24
Postat av: farmor o farfar

vad du måtte ha roligt med alla barnen kram farmor vi ses snart.

2008-08-20 @ 21:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0