Onsdag

Idag vaknade jag och strax därpa kommer Mateo och Niklas inrusandes i min lilla stuga som jag bor i.
De hoppade ner i sängen och vi gömde oss för alla monster de pastog att det fanns i skogen.
Sen hittade de min kamera och de bara älskar den men.. jag kan inte pasta att Mateo är en mästerfotograf precis. Finger över linsen och fotograferar alltid kroppen och ej huvudet. Men vad mer kan man begära när han är 3,5 ar?

Efter en sen frukost. VI var klara vid halv tolv sa började jag och Niklas baka semlor. Jag fick i lite fel ingidienser, jag och Jochen tror att jag fick i 5 dl vaniljsocker/ florsocker eller nagot liknade. Det sag ganska hopplöst ut under jäsningen men efter 10 minuter i ugnen blev det helt ok! Semlorna blev uppskattade och jag skall nu i kväll överätta receptet till Sibylle.

Sen har v lekt pirater, Niklas har gjort Te till oss bada, vi har ritat och vi har busat i soffan.
Och roligast av allt. VI har skypat.

Niklas har sagt hela dagen "Ah can we call calle" "and can i see your fat cat again" (Kan vi ringa calle, jag vill se den feta Katten igen")
Jag berättade för han igar att katter kan flyga (och eftersom här är 7ar sa tror han pa allt typ). Da fragade han om min katt kan flyga och jag sa "nej han är för fet." Sa när vi skypade med Malin igar sa fick han se katten och utbrast "AH den feta katten"

Sen har han även tjatat hela dagen "Josefine, kan vi inte ringa din andra pojkvän?"
Han menar Malle.

Ja Niklas är lustig han.

I eftermiddag har vi plockat svamp och Jochen trodde ej vi skulle hitta nagra men joda det gjorde vi, en hel korg.

Imorgon skall jag till St Pölten igen och Sophie hämtar upp mig och jag skall följa med henne och Anna till Ellis 20 ars fest.
Jag har fixat Marabou choklad till Elli, sa det blir nog upskattat.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Den feta katten har ätit leverpastej i dag och grädde till efterrätt.

2008-08-13 @ 21:39:58
Postat av: malin

ja det var roligt att skypa. söta barn :) aaaah så mycket svamp berättade du inte om när vi var ute och plockade svamp, när vi hittade ung. 3 stycken haha :P

2008-08-13 @ 21:59:04
Postat av: Calle

tihi vad roligt =)

2008-08-13 @ 22:21:08
Postat av: maxine

nu kommer du ju faktiskt snart hem. Josefine! :D

men du, jag tycker inte du verkar va en så bra branvakt om du lurar i barnen såna saker! haha

2008-08-13 @ 22:21:10
Postat av: Annika

Du verkar ha det helt underbart där. När ska du hem? Kommer du inte sakna det? Det hade jag gjort!!

2008-08-14 @ 12:43:24
URL: http://annikasord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0