Natt i St Pölten

Idag har vi badat i polen och barnen och pappan har satt upp tält.
VI fick gäster pa eftermiddagen och jag at min kvällsmat först av alla för jag skulle köra med bilen hit till St Pölten.
Trippen gick mycket bra. Det är bara raktfram och sen svänga lite i nagra fa korsningar, sen är man framme. (Jag hade svensk GPS installerad) Och parkeringen gick suveränt bra,

Jag tog cyklen och cyklade till sjön där jag mötte upp Elli, Lisa och Christian och tva av hans vänner.
VI drack lite Champange som Elli hade med sig och jag fick ännu en gang bevisa för hennes vänner att hon pratar Svenska.
Sen blev det Mc Donalds och 20 Mc Nuggets för killarna. Sen La Bom, ett uteställe med massa folk, bra musik, svetitgt som attans. En kille bjöd Lisa pa en drink fran andra sidan baren.
Det var sa svettigt att vi tillbringade mestadelen utomhus och där träffade jag pa killen fran Orange County som jag träffade pa bröllopet.
Det började aksa och Elli är livrädd för aska sa vi tre tjejer sprang till bilen och killarna kom lunkades efter.
VI körde till tva andra ställen med det var stängt, det är ju Torsdag.
VI slutade upp pa en parkering där vi satt och hade "street disco" i bilen med blixtrar utanför bllrutan.


Ellis födelsedags firade blev inte som hon tänkt sig sa hon skall fira sig igen pa Lördag kväll. Och jag blev hjärtligt inbjuden av allihopa. Fast nu är bara fragan om jag far aka för familjen. Jag vill inte springa fram och tillbaka och fraga om jag far lov att aka iväg hela tiden. Fast sammanlagt sa kommer det bara att bli 3 ggr pa tre veckor, sa det borde väl vara okej?
Saken är det att de skall ha Barbeque med vänner och vänner till barnen och de skall tälta. Jag kommer inte fatta ett smack av tyskan de pratar och jag kommer sitta hela kvällen och smalja och le när de förklarara lite pa engelska vad de talar om. Och barnen leker me de andra och deras föräldrar haller koll pa dem ju.
Borde det da inte vara bättre för mig att vara i St Pölten och roa mig?

MAMMA skriv ett mejl om vad du tycker och hur jag skall fraga dem.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu har jag skickat ett "expertråd" :-)

2008-08-08 @ 07:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0