Live fran skogen

Nu sitter jag här och barnen tittar pa Vicki (barnpogram) De är helt facinerade, precis som varje dag, och jag hade kunnat spränga en bomb o de hade ej lagt märke till mig,

Huset här i Loich är ett äkta skogshus. Mörka gamla möbler,djurpälsar pa väggarna och udda glas att dricka ur.
Huset är litet med tillbyggda glas verandor. Jag kommer att visa bilder senare nagon dag.
Jag bor i ett eget litet "hus" som är i samma hus som garaget. Jag har en mycket fin toalett (finare än den i huset) och tva rum. När Jochen visade mig mitt lilla hus sa sa han "Ja vi här är tre sängar sa du kan välja vilken du vill. Jag skämtade att jag skulle byta säng varje natt. Jag har iaf valt att bosätta mig i det största rummet med tva sängar, tv (med MTV) garderober, telefon och skrivbord. Jochen sa till mig att om jag är rädd om natten för spindlar eller nagot sa är det bara till att ringa pa interntelefonen. Än har jag inte ringt.

Idag har vi fiskat i dammen (där finns tre guldfiskar och barnen fiskar med vindruvor) Är det konstigt att vi inte far nagon fisk? Vi har besökt deras granne, en äldre dam och barnen ville endast ga dit för att där far de kolla pa tv, Sen at vi hemma gjord pizza och sen gick vi pa svamp jakt i skogen. Vi besökte tre ställen och pa sista stället hittade vi de flesta. Jochen skämtade (hoppas jag) att jag skulle fottas med min första svamp jag hittade.
Jag har nu hjälpt Sibylle att rensa och tvätta svamparna och hon gör nu Snitzel av svamparna. Det blir mums.

Här i Locih är det mycket kallare än i St Pölten. Solen försvinner bakom bergen kl 5. Det gar ej att sitta ute pa kvällarna för att redan nu är det ca 19 grader ute.

Jag har det bra här. Fast att det finns gift ormar (vi sag en idag) och fästingar du kan fa hjärnhinneinflamation.

Hoppas ni har det bra hemma!

Kommentarer
Postat av: Malf

ja ska till örkelljunga till ett ställe som heter åsbo bygg. om vi skriver vem som skrivet inlägget så e de ju inte alls lika kul. eller?

2008-08-05 @ 19:33:25
URL: http://cmalf.blogg.se/
Postat av: Malf

vad menar du emd din kommentar och bilden föreställer en fattig familj

2008-08-05 @ 21:42:27
URL: http://cmalf.blogg.se/
Postat av: malin

jjag får hoppas att du inter har några spindlar på rummet.

2008-08-06 @ 10:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0